Παιδεία κατρακύλα και αξιολόγηση

Στο παρακάτω γράφημα φαίνεται η κατάταξη των ελληνόπουλων στις χώρες του ΟΟΣΑ σύμφωνα και με την σχετική αμοιβή των δασκάλων .

Η κατάταξη τραγική .Κατά την γνώμη μου, ως απλός γονέας και όχι σας ειδικός δικαιολογημένη .Μια από τις βασικότερες αιτίες είναι η μη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών .

Ας ελπίσουμε ότι το σύστημα αξιολόγησης που ανάγγειλε το υπουργείο παιδείας θα είναι σωστά σχεδιασμένο για να αποδόσει γρήγορα καρπούς , διότι τελικά η θέση της Κίνας και της Νότιας Κορέας στην παγκόσμια οικονομική κατάταξη δεν ήρθε τυχαία. Δείτε στο γράφημα ότι κατέχουν τις θέσεις  ένα και τρία η Κίνα και τέσσερα  Κορέα.

Το γράφημα και το παρακάτω κείμενο με πλάγια γράμματα γράφτηκε από το Θοδωρή Γεωργακόπουλο. Μπορείς να το διαβάσεις ολόκληρο εδώ: http://www.georgakopoulos.org/2013/12/bricks-2/#ixzz2mmYd5Nas
Εδώ βλέπουμε τις χώρες τοποθετημένες στον πίνακα ανάλογα με δύο δεδομένα: Το βαθμό που πήραν τα παιδιά στα μαθηματικά (κάθετος άξονας) και το ποσοστό του μέσου μισθού των εκπαιδευτικών ως προς το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της εκάστοτε χώρας (οριζόντιος άξονας). Είναι ένα θαυμάσιο γράφημα το σημαντικότερο αποτέλεσμα του οποίου είναι οι δύο αποκλίνουσες γραμμές: Η γαλάζια είναι η γραμμή που προκύπτει αν μελετήσει κανείς τις χώρες που έχουν κατά κεφαλήν ΑΕΠ πάνω από 20 χιλιάδες δολάρια, και είναι αύξουσα (όσο πιο α

κριβοπληρωμένοι οι καθηγητές, τόσο καλύτερες οι βαθμολογίες των παιδιών). Η γκρίζα γραμμή, αντίστοιχα, είναι παραδόξως φθίνουσα: Στις χώρες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ μικρότερο από 20 χιλιάδες δολάρια, όσο πιο ακριβοπληρωμένοι είναι οι καθηγητές, τόσο πέφτει η βαθμολογία των παιδιών. Δεν είναι ασφαλές το συμπέρασμα, βέβαια, καθώς δεν υπάρχει άμεση σχέση αίτιου-αιτιατού ανάμεσα στα δύο, αλλά έχει ενδιαφέρον ως προς τις επιμέρους περιπτώσεις. Οι καθηγητάδες της Ιορδανίας, ας πούμε παίρνουν μισθό πάνω από δύο φορές μεγαλύτερο του κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας τους, αλλά τα παιδιά βγάζουν μια από τις χειρότερες βαθμολογίες στον κόσμο. Αντίθετα τα παιδιά στην Εσθονία είναι κοντά στη δεκάδα των καλύτερων, αλλά οι καθηγητές τους παίρνουν κάτω από το 70% του κατά κεφαλήν ΑΕΠ της χώρας.

Τα Ελληνόπουλα έχουν τη δεύτερη χειρότερη επίδοση ανάμεσα στις χώρες με κατά κεφαλήν ΑΕΠ πάνω από 20 χιλιάδες δολάρια (μόνο το Κατάρ είναι παρακάτω) την ώρα που οι Έλληνες καθηγητές πληρώνονται αναλογικά (έμφαση στο «αναλογικά») καλύτερα από τους Νορβηγούς, τους Σουηδούς, τους Γάλλους ή τους Αμερικανούς συναδέλφους τους.

Νομίζω ότι έχουν ενδιαφέρον όλα αυτά, αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην έκθεση, θα βρείτε κι άλλα ωραία.

Το γενικότερο συμπέρασμα είναι όμως ότι μέσα στη μεγαλύτερη οικονομική και κοινωνική κρίση της νεότερης ιστορίας, και με ένα χρεωκοπημένο κράτος που δεν έχει ούτε λεφτά ούτε και ικανό πολιτικό προσωπικό για να διορθώσει ή να ανασχηματίσει οτιδήποτε, το ότι η επόμενη γενιά Ελλήνων έρχεται με πολύ χειρότερα εφόδια ακόμα και από το μέσο όρο των χωρών του αναπτυγμένου ή του αναπτυσσόμενου κόσμου είναι, όπως και να το κάνουμε, κάπως απελπιστικό.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s